Philips anuncia unos ingresos netos de 524 millones

Philips anuncia unos ingresos netos de 524 Millones de Euros, un EBITA de 648 millones de Euros y unas ventas de 6.200 Millones de Euros en el tercer trimestre de 2010

octubre 18, 2010

• Ingresos netos de 524 millones de euros, incluyendo una ganancia de 154 millones en la venta de acciones de NXP

• EBITA de 648 millones de euros o 10,5% de las ventas desde el 6,1% del último año

• Las ventas crecen un 10% nominalmente y un 1% en base comparable anual.

• Las ventas en mercados emergentes aumentan un 19% nominalmente y un 7% en base comparable anual.

• La cartera de pedidos en Cuidado de la Salud crece un 7%, incluyendo un crecimiento del 20% en mercados emergentes

• Crecimiento en Alumbrado y Cuidado de la Salud atenuado por Consumo y Estilo de Vida

Gerard Kleisterlee, Presidente y CEO de Royal Philips Electronics

“El tercer trimestre fue otro trimestre sólido para Philips, obteniendo un ingreso neto de 524 millones de euros y un EBITA ajustado del 10,6%. Esto ha llevado a un EBITA ajustado de un 10,1% en los primeros nueve meses de 2010, excediendo nuestro objetivo para el año y colocándonos en una posición excelente para cumplir con uno de los principales objetivos de nuestro plan estratégico Vision 2010.

En un entorno económico aún frágil, con mercados de consumo aún débiles en las economías desarrolladas, presentamos un crecimiento de ventas del 10% nominal y del 1% sobre una base comparable.

Observando el comportamiento de nuestros tres sectores, tanto Cuidado de la Salud como Alumbrado, realizaron un buen trimestre en términos de beneficios, así como de crecimiento. Consumo y Estilo de Vida mejoró su rentabilidad a pesar de la débil demanda en algunos de sus mercados, con fuertes ventas en Salud y Bienestar, Cuidado Personal y Aparatos Domésticos.

También continuamos nuestra senda creciente en mercados emergentes, con un crecimiento de ventas nominal del 19% y comparable del 7%. Esto significa que ahora generamos más de un tercio de nuestras ventas en estos mercados.

Nuestro progreso continuado en el tercer trimestre confirmó que estamos en el buen camino para convertirnos en una compañía líder en salud y bienestar, como subrayó nuestro plan estratégico Vision 2015.”

Haga clic en el link para escuchar las declaraciones de Gerard Kleisterlee sobre los resultados del Tercer Trimestre de 2010 (en inglés).

Directora de Comunicación, RRPP y RSC
Philips Ibérica S.A.U.
Email: angeles.barrios@philips.com

Royal Philips Electronics, de Holanda (NYSE: PHG, AEX: PHI) es una empresa cuyas actividades cubren todos los aspectos del Cuidado de la salud y el Bienestar, con el objetivo de mejorar la calidad de vida de las personas ofreciéndoles las innovaciones necesarias en el momento adecuado. Como líder global en cuidado de la salud, consumo y estilo de vida, y alumbrado, Philips integra las más avanzadas tecnologías y el diseño más actual en soluciones desarrolladas siempre en torno a las necesidades de las personas y basadas en un profundo conocimiento del consumidor y en su promesa de marca “sense and simplicity”. Con sede en Holanda, Philips tiene una plantilla de, aproximadamente, 118.000 empleados en más de 60 países. Con una cifra de ventas de 23.000 millones de euros en 2009, la compañía es líder mundial en sistemas para cuidados críticos y cardíacos, y para telemonitorización, en soluciones de alumbrado basadas en la eficiencia energética y en nuevas aplicaciones de iluminación, así como en soluciones de consumo para mejorar la calidad de vida y la oferta de ocio de las personas, con una sólida posición de liderazgo en  televisores planos, afeitado y aseo masculino, sistemas portátiles de ocio y cuidado bucal. Para conocer las últimas noticias sobre Philips consulte su página web www.philips.es

Forward-looking statements

This document contains certain forward-looking statements with respect to the financial condition, results of operations and business of Philips and certain of the plans and objectives of Philips with respect to these items, in particular the sections "Looking ahead" and "Outlook". Examples of forward-looking statements include statements made about our strategy, estimates of sales growth, future EBITA and future developments in our organic business. By their nature, these statements involve risk and uncertainty because they relate to future events and circumstances and there are many factors that could cause actual results and developments to differ materially from those expressed or implied by these statements. These factors include but are not limited to domestic and global economic and business conditions, the successful implementation of our strategy and our ability to realize the benefits of this strategy, our ability to develop and market new products, changes in legislation, legal claims, changes in exchange and interest rates, changes in tax rates, pension costs and actuarial assumptions, raw materials and employee costs, our ability to identify and complete successful acquisitions and to integrate those acquisitions into our business, our ability to successfully exit certain businesses or restructure our operations, the rate of technological changes, political, economic and other developments in countries where Philips operates, industry consolidation and competition. As a result, Philips’ actual future results may differ materially from the plans, goals and expectations set forth in such forward-looking statements. For a discussion of factors that could cause future results to differ from such forward-looking statements, see the Risk management chapter included in our Annual Report 2009 and the "Risk and uncertainties" section in our semi-annual financial report for the six months ended July 4, 2010.

Third-party market share data

Statements regarding market share, including those regarding Philips’ competitive position, contained in this document are based on outside sources such as research institutes, industry and dealer panels in combination with management estimates. Where information is not yet available to Philips, those statements may also be based on estimates and projections prepared by outside sources or management. Rankings are based on sales unless otherwise stated.

Use of non-GAAP information

In presenting and discussing the Philips Group’s financial position, operating results and cash flows, management uses certain non-GAAP financial measures. These non-GAAP financial measures should not be viewed in isolation as alternatives to the equivalent IFRS measures and should be used in conjunction with the most directly comparable IFRS measures. A reconciliation of such measures to the most directly comparable IFRS measures is contained in this document. Further information on non-GAAP measures can be found in our Annual Report 2009.

Use of fair-value measurements

In presenting the Philips Group’s financial position, fair values are used for the measurement of various items in accordance with the applicable accounting standards. These fair values are based on market prices, where available, and are obtained from sources that are deemed to be reliable. Readers are cautioned that these values are subject to changes over time and are only valid at the balance sheet date. When quoted prices or observable market data do not exist, we estimated the fair values using appropriate valuation models and unobservable inputs. They require management to make significant assumptions with respect to future developments, which are inherently uncertain and may therefore deviate from actual developments. Critical assumptions used are disclosed in our 2009 financial statements. Independent valuations may have been obtained to support management’s determination of fairvalues.

All amounts in millions of euros unless otherwise stated; data included are unaudited. Financial reporting is in accordance with IFRS, unless otherwise stated. This document comprises regulated information within the meaning of the Dutch Financial Markets Supervision Act ‘Wet op het Financieel Toezicht’.